Začína to honosnou svadbou, končí zánikom sveta. Nový film permanentného dánskeho provokatéra rozpráva uhrančivý príbeh dvoch sestier, z ktorých tá mladšia sa práve vydáva a čaká dieťa. Svadobná slávnosť sa odohráva na starobylom vidieckom sídle a všeobecnú povznesenú náladu pokazí náhla hrozba v podobe červenej planéty, ktorá vystúpila spoza Slnka, čo pre Zem znamená bezprostrednú katastrofu…
Najnovšie dielo zaujímavého českého režiséra a scenáristu Marka Najbrta a fungujúceho autorského tímu Robert Geisler – Benjamin Tuček – Marek Najbrt prináša na plátna slovenských kín nový žáner – reality film. Predchádzajúce snímky tejto trojice – Mistři (3 České levy) a Protektor (6 Českých levov) zožali divácky úspech doma i v zahraničí.
Zdá sa, že Roger Brown má všetko, čo si človek môže priať. Je najúspešnejším lovcom hláv – headhunterom – v Nórsku, je ženatý s prekrásnou galeristkou a vlastní úchvatný dom. Žije však nad pomery a potajomky kradne umelecké diela. Na slávnostnom otvorení galérie mu žena predstaví muža menom Clas Greve. Nielen, že Greve je ideálnym kandidátom na pozíciu, ktorú sa snaží Roger získať, ale je aj majiteľom originálu Rubensovho Lovu na diviaky, jedného z najžiadanejších obrazov v histórii moderného umenia. Roger vycíti príležitosť stať sa finančne nezávislým a začne plánovať svoju najväčšiu krádež. Čoskoro však narazí na problém a tentokrát to nebudú peniaze, čo ho možno pošle ku dnu… To, kedy sa na plátna kín dostane filmová podoba niektorej z kníh mimoriadne úspešného nórskeho spisovateľa Joa Nesbøa bolo len otázkou času. Všade vo svete vypredaná knižná predloha filmu naznačuje, že i jej filmová podoba bude od začiatku do konca sršať napätím a nečakanými zvratmi, ale predsa len ponúkne aj omnoho viac.
Druhý film britskej režisérky Andrey Arnold si v roku 2009 vyslúžil Cenu poroty na festivale v Cannes a doma získal Cenu BAFTA za najlepší britský film roka. Emóciami nabité dielo otvára otlčené dvere malého bytu na anglickom sídlisku s jeho brutálnym realizmom. Autorka totiž sama vyrástla v jednom z milióna sociálnych bytov, tzv. council estates, ktoré sú inšpiráciou pre jej nekomentujúce „kapitalistické“ sociálne drámy.
Oliver Tate má 15 a nezapadá do svojej sociálnej skupiny. Vyrastá niekde vo Walese v 80. rokoch, neustále premýšľa nad samovraždou a únikom do krajiny zidealizovaných predstáv. Má dva ciele: zachrániť manželstvo svojich rodičov prostredníctvom dobre premysleného plánu a prísť o panictvo pred šestnástymi narodeninami. Má dojem, že jeho matka prežíva romancu s new-age čudákom Grahamom. Oliver monitoruje dianie v rodičovskej spálni podľa aktivity prepínača tlmených svetiel a falšuje sugestívne milostné listy matky otcovi. Zároveň dvorí spolužiačke Jordane, podpaľačke, a rovnakej samotárke, ktorá osobne dohliada na to, čo si Oliver zapisuje do denníka – najmä na pasáže, ktoré sa týkajú jej. Keď sa jej niečo nezdá, Oliver musí škrtať.
Juhani Aho patrí medzi najvýznamnejších fínskych a všeobecne škandinávskych spisovateľov prvej polovice 20. storočia. Vo svojom diele vychádzal z folklóru a špecifík života fínskej spoločnosti. Román Juha (1911) patrí k jeho najslávnejším dielam. Filmová adaptácia v podaní Aki Kaurismäkiho je v mnohom ojedinelá. V časoch vyspelej filmovej technológie – 88 rokov po prvom vydaní románu – sa Kaurismäki rozhodol nakrútiť film o Juhovi ako nemý. V tomto rozhodnutí jednak vzdáva hold priekopníkom kinematografie (román Juha vyšiel prvýkrát v dobách nemého filmu), ale tiež sa tu originálnym spôsobom snaží popasovať s kanonickým dielom fínskej literatúry a to tak, že sa vzdáva jedného z najvýraznejších prostriedkov súčasného filmového realizmu – slova.
Z balkóna Baziliky Svätého Petra zaznie slávnostné Habemus Papam! Státisícový dav veriacich netrpezlivo očakáva nového pápeža. Ale balkón ostáva prázdny. Práve zvolený pápež sa odmieta ujať funkcie. Vatikán nájde v tejto situácii jediné možné riešenie. Povolá uznávaného psychiatra, aby vyriešil neobvyklé rozpoloženie pápeža.
Eva sa kvôli svojmu synovi vzdá nádejnej kariéry, ale zanedlho po pôrode zistí, že v ich vzťahu niečo nie je v poriadku. Kevin sa od ranného veku voči svojmu okoliu vymedzuje agresívne a nenávisť k matke kulminuje v puberte až do najväčšieho zločinu – vraždy. Eva ho neopúšťa ani vo väzení a aj tu pokračuje vzťah plný nepochopenia, sklamania, nenávisti…
Nová dráma režiséra Dresena (Siedme nebo, Láska na grile, Whisky s vodkou), ktorý sa venuje témam medziľudských a partnerských vzťahov rozpráva príbeh manželov po štyridsiatke. Simone a Frank sa práve s dvoma deťmi nasťahovali do nového domu. V rovnakom čase sa však dozvedia tragickú správu: Frank má rakovinu a neostáva mu veľa času.
Stredoškoláčky Ari a Oona sú odlišné typy, ale napriek tomu sú si veľmi podobné. Copatá blondínka Ari pochádza z navonok spokojnej trendy rodinky, ako vystrihnutej z katalógu Barbie. Tmavovlasá Oona zasa vyrastá v umeleckom prostredí a zasekla sa v temnom berlínskom undergrounde osemdesiatych rokov.