Eva sa kvôli svojmu synovi vzdá nádejnej kariéry, ale zanedlho po pôrode zistí, že v ich vzťahu niečo nie je v poriadku. Kevin sa od ranného veku voči svojmu okoliu vymedzuje agresívne a nenávisť k matke kulminuje v puberte až do najväčšieho zločinu – vraždy. Eva ho neopúšťa ani vo väzení a aj tu pokračuje vzťah plný nepochopenia, sklamania, nenávisti…
Nová dráma režiséra Dresena (Siedme nebo, Láska na grile, Whisky s vodkou), ktorý sa venuje témam medziľudských a partnerských vzťahov rozpráva príbeh manželov po štyridsiatke. Simone a Frank sa práve s dvoma deťmi nasťahovali do nového domu. V rovnakom čase sa však dozvedia tragickú správu: Frank má rakovinu a neostáva mu veľa času.
Stredoškoláčky Ari a Oona sú odlišné typy, ale napriek tomu sú si veľmi podobné. Copatá blondínka Ari pochádza z navonok spokojnej trendy rodinky, ako vystrihnutej z katalógu Barbie. Tmavovlasá Oona zasa vyrastá v umeleckom prostredí a zasekla sa v temnom berlínskom undergrounde osemdesiatych rokov.
Eva Green (Casino Royale, Kráľovstvo nebeské) sa v úlohe mladej Rebeccy vracia do domu starého otca na chladnom anglickom pobreží, kde pred rokmi prežila svoju prvú, ešte detskú lásku. Rebecca a Tommy nadviažu presne tam, kde se v detstve ich cesty rozišli.
Grga Pitič, cigánsky výrobca falošného značkového alkoholu a Zarije, hrdý vlastník cementárne, sú najlepšími starými priateľmi – hoci sa nevideli 25 rokov. So vzájomnou oddanosťou prešli títo dvaja ubolení osemdesiatroční podvodníci zločinom aj trestom. Zarijeho syn, Matko, je naničhodný lenivec. Pretože nie je schopný požiadať vlastného otca o pomoc, ide za Grgom, aby si od neho požičal peniaze na čierny obchod s vlakom plným benzínu. Aby sa však uistil, že pôžičku dostane, Matko povie Grgovi, že jeho otec je mŕtvy. Táto správa zasiahne starca veľmi hlboko a tak sa rozhodne navštíviť Zarijeho hrob…
Nezávislý fínsky režisér Aki Kaurismäki sa v tomto filme opiera o román „Zo života parížskej bohémy“ (1851) francúzskeho spisovateľa Henriho Murgera (1822-1861), ktorý sa tiež stal predlohou pre Pucciniho operu Bohéma. Spisovateľa Marcela, albánskeho emigranta, maliara Rodolfa a hudobného skladateľa Schaunarda spája puto priateľstva a vernosť múzam. Potĺkajú se po lacných parížskych bytoch, niekedy trú biedu, niekedy si žijú v blahobyte, niekedy majú šťastie na pekné ženy. Chvíle bezstarostnosti sa však skončia, keď sa Rodolfo zamiluje do peknej Mimi. Po čase Mimi nedokáže znášať chudobu, opustí milenca. Neskôr sa k nemu síce vráti, ale smrteľne chorá. Maliarovi opäť ostáva len umenie a kamaráti…
Leopold Socha, poľský špekulant a zlodej z Ľvova, poskytne útočisko skupinke utečencov z geta. Samozrejme, nie zadarmo, keďže spočiatku celú vec vníma len ako príležitosť k dobrému zárobku. No časom si utečencov obľúbi a začnú sa v ňom prebúdzať city, aké dovtedy nepoznal. Tento Sochov postupný morálny prerod vrcholí vtedy, keď sa rozhodne utečencov chrániť aj za cenu ohrozenia vlastného života.
Nový film bratov Dardennovcov (Mlčanie Lorny, Dieťa, Syn,atď.) rozpráva príbeh dvanásťročného Cyrila, ktorého dá otec do detského domova. Chlapec neprestáva veriť, že sa k otcovi vráti, ale ten už žije nový život. Nezrelý Guy nemá dosť odvahy na to, aby raz a navždy synovi povedal „nechcem ťa, nestačím na teba“. Keď sa Cyril pri jednom z útekov zoznámi s kaderníčkou Samanthou, ktorá sa rozhodne, že sa o neho bude starať, otvorí sa pred ním nová šanca na život mimo brány detského domova. Sympatická Samantha si ho začne brávať na víkendy a začína sa séria skúšok krehkej dôvery, z ktorej sa možno vytvorí skutočné puto. Chlapec na bicykli je realisticky nakrútený film, v ktorom stojí ľahostajnosť s vypočítavosťou proti ľudskej vzájomnosti a láske.
Hrdina kultového románu Irvina Welsha a jeho rovnako úspešnej filmovej adaptácie Mark Renton (Ewan McGregor) je z vlastného presvedčenia feťák a heroínu holduje aj skupinka jeho „kamošov“: Spud, Sick Boy, Tommy i sociopat Begbie. A nech už je ich revolta proti hodnotám meštiackej spoločnosti akokoľvek čudná a sebadeštruktívna, užívajú si ju naplno, pričom si nepripúšťajú nevyhnutný koniec. Mark sa však v jednej chvíli rozhodne s heroínom skončiť…
Je rok 1815 a anatóm Georges Cuvier predvádza v parížskej Kráľovskej lekárskej akadémii vymodelované telo africkej ženy Saartjie Baartmanovej. Jeho kategorické vyjadrenia sprevádza potlesk významných kolegov. Mladá slúžka Saartjie, ktorá sa narodila okolo roku 1790 ako otrokyňa v Juhoafrickej republike pochádzala z kmeňa Khoikhoiov, ktorých holandskí kolonizátori posmešne prezývali Hotentóti. Ako dievča opustila rodnú Afriku a pod prísľubom bohatstva sa vydala spoločne so svojim majiteľom Caezarom do Európy. Ako bizarne vyvinutý „objekt“ ju najskôr vystavovali v drevenej klietke divákom londýnskeho panoptika pod menom „hotentótska Venuša“, potom sa vydala do Paríža, kde bavila chlípnu spoločnosť a neskôr sa stala predmetom vedeckého bádania.